22 Mart 2013 Cuma

K-Pop

Uzun zamandır yazmak istediğim ve oldukça eleştiri alacak bir konu üzerinde yazacağım bugün.
Konu, kore fanlarının birbiri içindeki kavgaları, tartışmaları ve bazı gruplara ya da kişilere karşı ‘anti’ olmaları.
Şu anti olma olayını hiç anlayamıyorum zaten. Bir örnek vereyim.
Kız ‘ay ben SNSD’ yi hiç sevmiyorum, dinlemiyorum, bacak şov yapmaya çıkıyorlar sahneye’ diyor. Hayır, anlamıyorum ne bu önyargı dinlemediğin bir grubu dış görünüşüne göre yargılamaya ne hakkın var. Hakkında hiçbir şey bilmediğin insanları nasıl sevmeyebiliyorsun. Şaşırtıcı gerçekten.  Ayrıca giydikleri kıyafetler onların seçimi değil. Tamam, ben zaten herkes her grubu sevsin diye bir şey de demiyorum ama biraz saygı.
Şimdiye kadar sosyal ortamda bu konularda pek keskin yargılarda bulunmamaya çalıştım. Evet, ben bir sone’yim. SNSD hakkında her ayrıntıyı, o dokuz kızın her birinin kişiliğini, şarkılarını, dans koreografilerini ezbere biliyorum. Ama bir tek onlar yok. Benim de dinlediğim başka gruplar var, sevdiğim şarkılar var, sevdiğim bir grubun hiç sevmediğim bir şarkısı var. İllaki bir grubun fanısın diye bütün şarkılarını sevmek zorunda da değilsin. Ya da SNSD fanıysan aynı zamanda 2NE1 fanı da olabilirsin. Ben öyleyim mesela her iki grubunda koyu fanıyım. Ama bazı geri fikirli insanlar böyle şeyler olamayacağını düşünüyorlar.
SNSD dinleyenlerin beyni var mı falan filan bir dolu laf dolaşıyor ortalıkta. Ama asıl beyni olmayan bu önyargılı insanlar. SM ve YG ayrımı yapmadım hiçbir zaman. Bazı insanlar da şöyle ‘Yetenekli grupların, solo sanatçılarının hepsi YG’ de, SM anca görüntü olarak var.’ Yok öyle bir şey kardeşim. Hepsi yetenekli. Yetenekleri olmasa büyük şirketlerde ne işleri. Bir şeyleri iyi yapıyorlar ki oradalar. Kore’nin divasıyla (BoA) Türkiye’nin divasını (Bülent Ersoy) karşılaştırmayı biliyorsun ama SM’ ye gelince yeteneksiz oluyor.
Bir de şey var mesela, arkadaşı onun anti olduğu grubun fanı olduğunu öğrendiğinde arkadaşlıkları bitiyor. Yapmayın ne olur. Böyle küçücük şeyler için birini kırdığınıza değer mi?
Bırakın kim ne dinlemek istiyorsa onu dinlesin.
Müzik biz mutlu olalım diye var.
İlkbahar hayatınıza umarım güzel şeyler getirir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder